tirsdag 5. mars 2013

Ny dag, uante muligheter

Ny dag hvor solen skinner, det er i grunnen vakkert når våren endelig har lagt et godt grep om naturen. Det varmer i sola og biene er allerede aktive. Vakkert ute. Enda vakrere var det at jeg i dag klarte å karre meg litt lettere opp enn hva som har vært mulig den siste måneden, det er seier hver gang det å stå opp.

Med en ny dag kom også legetimen hvor vi skulle se på hydrokortison dosen, den ble uendret i nye to uker i påvente av bedre tider. Lungene er ikke så gode som de bør være før vi forsøker å ta dosen bittelitt ned, nå står jeg på en skyhøy dose som holder meg gående men håpet er jo at jeg skal kunne ta litt mindre på sikt sånn til hverdags om ikke annet. Fastlegen er veldig fornøyd med tilheling av sårene etter operasjonen, det er veldig godt kjenner jeg at det er en ting som går helt som dett bør gjøre. Time hos endokrinolog i april for å se hva som eventuelt skal gjøres videre i saken om hypofysen og stoffskiftet, så den ballen ruller sin skjeve gang også. Nye smertestillende for å se om jeg kan få bedre dager, men dessverre fikk jeg en allergisk reaksjon på dem form av brennende og klødde hud i ansiktet i tillegg til at pusten ble riktig ille. Da er jeg tilbake på at jeg bare må forsøke et regime med depotmedisin hver kveld i håp om at jeg har mindre smerter om natten og når jeg skal stå opp, alt er verdt et forsøk for nå begynner jeg å bli rimelig sliten kjenner jeg.

Alfa skulle til veterinæren i dag, vaksine skulle settes og jeg har i dag kjørt bil for første gang på over en måned! Det var virkelig godt å kjenne at jeg klarte. Visst måtte jeg lusekjøre på autobahn men det er like greit så lenge jeg på den måten kan være en trygg trafikant. Nå er Alfa vaksinert slik at hun kan være med på den roadtripen som jeg planlegger. En tur for å besøke mine kjære i Danmark og ikke minst min gode venninne i Sverige. Et par uker på tur for meg og hundene blir det, siden jeg kan ta med medisinene mine, få infusioner undervegs og ikke minst at jeg har konsentratoren føler jeg meg nokså selvsikker. God planlegging må selvsagt til, overnattinger undervegs likeså men tross alt har jeg tenkt å få det til. Min første langtur helt på egen hånd siden høsten 2009 vil det bli, veldig spennende og litt skremmende på samme tid, men guleroten er så fin og den vil jeg ha!


Mer enn du tror er mulig
- Glitreklinikkens valgspråk -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar