onsdag 20. mars 2013

Isg-infiltrasjon

Tidlig opp og ut i et grisete regn sammen med mannen og to hunder. Bella synes det var alt for tidlig og jeg må si meg enig med henne i dag. Å skulle stille ved operasjonsstua klokken halv åtte er på en måte like greit. Ingen tid til å bli det minste grann urolig.

Det hele, inkludert skifte i åpent lende mens grønnkledde løper til og fra gikk overraskende greit. Å være i samme stue som for like over en måned siden var litt rart siden jeg denne gangen skulle være våken. Bare legge seg på magen, eller bare - det var vondt som bare pokker, morgenen er sånn og det til tross for depotmedisinen jeg tok sent i går. Deretter vask med sprit, kjapt inn i CT, professor håndtrykk og jodvask, utmåling for å merke punktene de fire nålene skulle inn i, fjerning av tape og mer jodvask. Så til fire nåler rett inn i fasettleddene på L5/S1, å si at det var behagelig ville vært å ta i. Den nederste på høyre side hvor smertene og låsningene er verst var også den som bar med seg det verste ubehaget. Det hele var over slik at jeg var ferdig til å gå 0800. Det eneste som vitner om det hele er at lokalanestesien har tatt bort smertene og jeg har to plasterlapper på ryggen hvor det svir som pokker på grunn av allergien mot plaster. Heldigvis skal de av i morgen, evt i kveld når mannen kommer hjem om det ikke gir seg, vi får se hvor lenge jeg klarer å ha dem på. Nå gjenstår det bare å se hva som skjer når  kortisonet når full effekt om noen dager, jeg er optimistisk og vet jo at om ikke dette hjelper så er det enda en metode som kan brukes.

Jeg pleier infeksjonen i lungene med hvile, det er ustabilt vær så det å være inne er det eneste som gjelder inntil jeg er bra. Fev 1 har ikke steget, det brenner fremdeles i lungene og det stikker. Godt at hundene koser seg sammen og at de fint leker i vei i hagen når jeg ikke er helt i form. Bella viker stort sett ikke fra min side inne når jeg er litt pjusk så her jeg sitter under pleddet ligger selvsagt Bella  på beina mine og bare er til.


 Friends show their love in times of trouble, not in happiness
- Euripides -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar