torsdag 26. juli 2012

Viral infeksjon



Jada, det skal ikke være langt mellom himmel og helvete, selv om denne gangen håper jeg at jeg slipper unna helvetet. Siden jeg har følt meg litt stusselig en stund, såpass at det har fått meg litt bekymret sendte jeg en epost til professorens høyre hånd på morgenen i dag. Selvsagt bør jeg heller komme dit enn til fastlegen........så vi dro, jeg ble grundig undersøkt og konklusjonen er at dette er et virus som har kommet på besøk til meg. Så er det bare å satse på at det ikke kryper seg til i lungene og blir til et skikkelig stygt et som muterer inn i en bakteriell infeksjon. Må si at jeg har litt deja vu følelse her jeg sitter, men jeg er fast bestemt på at dette skal bare kroppen rydde fort opp i og bli kvitt.

Både mannen og jeg har ridd i dag. Det var herlig å sitte der igjen, varmt men i min nye ridebukse og mine korte ridestøvler satt jeg der og klarte å henge med til tross for at det er litt trått i dag. Noe med den myke bølgen gjennom ryggraden ved å ri som gjør godt helt inn i sjelen, det å ri med hjertet er virkelig noe som ikke kan beskrives. Å ta inn omgivelsene, naturens lyder og hestens bevegelser er helt enormt. Det å mestre noe igjen er også utrolig godt, så mange ting som jeg ikke mestrer lengre, men å ri det mestrer jeg. Sakte men sikkert bygger vi opp kroppen og lokker gammel kunnskap frem igjen. Ved hjelp av en usedvanlig god trener/terapeut finner jeg tilbake rytmen på sett og vis.

Bella har sin bror på besøk, det er livat for alle som en. En ting hun har funnet ut at hun elsker i varmen er vannmelon. Det er noe som jeg og mannen også har tydd til i sommervarmen. Her hos oss er det nesten litt vel varmt for meg som ikke puster så godt i innlandsvarme, men ingen grunn til å klage. Foruten vannmelon har Bella dilla på kongler i alle varianter og størrelser. Vi tar hundene med i skogen hver dag for en liten tur og ikke minst for at jeg skal få litt mosjon. Det er artig å se de to som er like svarte og nesten identiske kose seg sammen.


A man who dares waste an hour of time has not discovered the value of life
-Charles Darwin-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar