mandag 21. mai 2012

Klippekort hos røntgenlegen også gitt

Så har jeg vært til nok en røntgen thorax hos den fine røntgenlegen jeg går fast til.  Dagens bilder viste ingen betydelig endring fra slik det så ut i februar så det er en veldig god ting. Det betyr jo at det vi har gjort i form av å skjerpe inn enda mer og ikke minst bosette oss et annet sted virker. Om det ikke virker for evig og alltid er det om ikke annet satt bremser på en stakket stund og det er en god følelse.

Røntgenlegen er veldig fornøyd med at jeg skal opereres om 9 dager og ikke minst at de skal fikse alt. Som han sa uten omsvøp ligger jeg godt an i løype for å få kreft med de komplikasjonene og vekstene som er dannet i det vevet som er rundt om i buken, sleng på en alfa og vips så har du en ekkel kombinasjon. Han var også veldig glad for at de gjør dette nå siden han er veldig klar på at jeg vil ikke bli bedre og at dette har gått veldig fort nedover. Alt i alt var han meget fornøyd med legenes hurtighet og dyktighet.

En annen ting han var særdeles positiv til var at jeg skal få prolastinet mitt. Han er helt klar på at det i mitt tilfelle vil være gunstig og at han er nokså sikker på at jeg vil respondere (Infusjonsbehandling med prolastin). Det er litt rart at denne mannen som ser hundrevis av tilfeller i uka husker denne her så godt og har slik en interesse for alfa pasienter. Jeg føler det er trygt og at jeg er i de aller beste hender. Siden jeg får gå i vei dit såpass ofte som jeg gjør er det mulig å fange opp de aller fleste forandringer rimelig kjapt og det er godt. For nå har vi fått et lite pusterom, eller en pause, vi kan senke skuldrene litt og vite at om ikke annet går det litt saktere akkurat nå........heldigvis!




Of course there is no formula for sucess except perhaps an unconditional acceptance of life and what it brings
-Arthur Rubenstein-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar